Kurser i matematik

KURSER I MATEMATIK

Kurserne i matematik tilbydes som korte intensive forløb, som oftest på små hold, og søges som udgangspunkt planlagt, således at de indgår som en del af årgangens øvrige undervisning.

Indskoling: Der tilbydes intensivt kursus i matematik efter indstilling og samtale med indskolingens matematiklærere. Der vil især være fokus på området ”tal og algebra” og fokusering på elevernes talforståelse, forståelse af regningsarterne og tilhørende regningsstrategier.

Mellemtrin - 4. årgang.: Der tilbydes intensivt kursus i matematik efter indstilling og samtale med årgangens matematiklærere.

Der vil fortsat  være fokus på området ”tal og algebra” og fokusering på elevernes talforståelse, forståelse af regningsarterne og tilhørende regningsstrategier. Ligeledes  bliver ”kommunikation” og ”ræsonnement og tankegang” som matematiske kompetencer inddraget.

Udskoling - 7. årgang: .: Der tilbydes intensivt kursus i matematik efter indstilling og samtale med årgangens matematiklærere.

Yderligere inddrages nu også problembehandlings-kompetencen.

9. årgang tilbydes ”eksamens-træning” frem mod den skriftlige eksamen primo maj. Kurset placeres så vidt muligt i 2. og 3. semester af skoleåret og så tæt på den skriftlige prøve som muligt.

Eleverne udvælges i samråd med årgangens matematiklærere og der arbejdes med opgaver uden hjælpemidler og opgaver med hjælpemidler.